Tuesday, 29 May 2012

FAMILY DAY at DESARU DAMAI BEACH RESORT

salam 1 malaysia . cett .
hehe . hari ni aku nak cerita pasal family day untuk warga kerja Hospital Sultanah Aminah tapi untuk bahagian farmasi sahaja . sangat seronok . like org jakun gitu . haha . 2 hari 1 malam jek . 26-27hb 5 hari tu tapi baru sekarang nak update sebab takde masa + kepenatan . busy gila an aku ? cuti sem pon busy jugak . haha . busy melayan adik-adik aku yg ramai tu . hehe . 


drive 2 kereta . sampai jek kat Desaru Damai Beach Resort , apa lagi yg perlu diutamakan ? bergambar sebanyak yg mungkin lah kn ? hehe . sampai nk pecah screen camera ayah aku tu . haha . amik gambar sana . amik gambar sini . pastu terus ke padang & bersukan . huhahuhahuha pastu naik amik kunci bilik & terus landing di atas katil . sampai tertidur . haha . penat gila . tapi best la . masa sukan tu , hujan sekejap . then panas terik . pastu redup . fuhh , naik hitam kulit aku .


malam tu pulak , de ceramah pasal apa yek ? lupa lah . diabetic tak silap aku . nampak sangat tak fokus kn ? yela , fokus aku pada camera jek . mana nk ingat benda lain . memey la . haha . lepas ceramah , diselang selikan dengan cabutan bertuah . semua pekerja farmasi dapat ok . hehe . hadiah pun lumayan . berupa barangan elektrik . lepas cabutan bertuah , sessi karaoke pulak . haha . part ni aku suka . sebab ayah aku masuk karaoke . ayah aku ni memang pantang . pantang jumpa mike . dapat mike susah pulak nk lepaskan . haha . last last dapat no3 . ok lah tu . nyanyi suka suka . untung dpt no dr tak dapat kn ? hehe . tema malam tu hitam putih . family aku yg paling sempoi . sebab apa ? sebabnya . org lain punya lah vogue dan gojes . pakai baju mahal mahal . makeup tebal tebal . liplap liplap . tapi family aku buat tema sendiri . tema tetap hitam putih tetapi...... berbaju sukan hitam putih . haha . ok what ? dr tak berbaju kn ?? pas habis ceramah , terus makan malam then naik bilik tidur . yeah !!



keesokan paginya . pagi pagi buta mak dah kejut . "kakak , bangun . jom lah teman mak g aerobik" . ha ? mak nk g aerobik ? biar betul . gosok mata 7 , 8 , 9 , 10 kali . tenguk jam pukul 6pg . mcm tak percaya . bangun tidur , terus ketawa berdekah dekah . hahaha . mandi & bersiap . semua siap ?!!! jom kita turun aerobik . hahaha . sampai jek kat padang , takde org pun . "mak , entah entah dorg tidur lagi tak ?" . yela kot kak . sebelum tu , turun ke laut & bergambar . haha . itu yg sebenarnya . motiffff .





pas aerobik , terus breakfast . then naik bilik . kemas laju laju & check out . hehe . ayah bersuara . "kita nak kemana ni ?" . mak pulak ckp . "kita jalan mersing nk tak ?" . jom2 . haha . bab berjalan serah kat aku . memang no1. hihi . time nk ke mersing , sesat la pulak . can imagine tak ? org johor boleh sesat dlm daerah johor ? haha . biasa lah tu kan ? jarang g tempat tu . memang sesat punya even dah pergi banyak kali pun boleh sesat . ok , teruskan perjalanan . singgah makan . then sampai rumah makcik aku di air papan , mersing . dah sampai air papan , tak sah kalau tak g pantai . again . snap sana snap sini . then balik . tapi tak balik terus ke rumah kediaman . hehe . zzooooooooooom . ke kampung aku pulak di pontian johor . hehe . 





singgah makan lagi . lagi dan lagi . hehe . sampai kampung , mandi pastu tidur . haha . bangun pagi , g jumpa nenek di rumah makcik . buat kerja cepat cepat sebab petang tu abg aku nk balik KL pulak . fuuuhhhh !! memang penat . walaupun aku tak drive kereta tapi aku turut rasa penatnya . hahah . =_= . 2 kereta dipandu dengan lajunya . yo !! sampai johor dlm 30-45 minit . ye , tersangat laju mereka mereka itu drive kereta . bagi aku bawak , dr 1 jam pergi ke 4 jam baru sampai rumah . haha . perempuan yg drive sangat berhati-hati . kemas rumah then hantar abg aku g larkin pulak . balik dr larkin , g mydin beli barang untuk dibawa ke tempat posting nanti . lupa nk kasi tahu sama lu olang ar . aku posting kat PENANG ok . nangis laju laju lah aku 2 bulan kat sana  nanti . kn ?? tapi takpe . rumah momy & ayah ada . hehe. thanks momy , ayah . bersusah payah untuk aku selama ni . heheh . siap suruh aku balik rumah dorg kalau aku tak balik JB . lurf you momy , ayah . ok , kat bawah ni gambar gambar masa kat DESARU & MERSING . layan jgn tak layan . zaaasss . last but not least .




kereta baru . hehe .

pantai dia warna biru + hijau . cantik sangat .

air papan , mersing .








kulit kerang .

hidupan laut direka menjadi hiasan rumah .


ikan buntal kering yg dah mati .

dan itu adalah aku .

my father . En Ramli bin Mohamed .

bersemangat waja . kaki karaoke tu .

my little brother . dpt hadiah untuk acara sukan padang .

tarik perhatian !! acara tarik tali .

my montel . hehe .



makin gelap adik adik aku nih .

dia ni mesti mao ada . takde , tak sah . blog aku , mesti aku nak ada . kn ?


 sekian , terima kasih . =)

2 comments:

baboon tua said...

gambo aq xde kew?
hahahha
senggal...

Nurliyana Ramli said...

hahaha . xd2 . kat fb jek ad . nme xley bla , babooon tua . mmg tua pon ko . hahaha .

SHOUT BUSUK : Start !-->