Wednesday, 1 August 2012

In memory 2012

As salam .
Sudah masuk hari yg ke-12 kita berpuasa . Rasanya belum terlambat kot aku nak ucapkan Selamat Berpuasa !! hehe . Al maklum lah , busy teramat sangat . Macam ni lah rutin harian student nurse macam aku ni ha . Bulan puasa ni , agak penat sikit lah . Tambahan pulak , hari ni aku tak berapa sihat . Demam , selesema , sakit kepala . Semua complete . Takpe , dugaan bulan puasa . Act , aku start praktikal kat Hospital Pulau Pinang 4/6 hari tu sampai lah 3/8 yg akan datang ni . Yup , dah nak habis pon praktikal aku . Busy kn . Tu yg tak dapat nak update blog setiap hari . Ok , kat bawah ni adalah jadual kerja aku sepanjang praktikal kat sana .


4/6   - C17/C8
11/6 - C11
18/6 - C12
25/6 - C1
2/7   - ACC OT
9/7   - C6
16/7 - C16
23/7 - OPD
30/7 - A2H


ada certain ward yg tersangat lah busy macam C11 , C12 , C6. ada pulak yg lepak gila macam C8 , C16 , OPD . aku suka masuk ACC OT dgn OPD . Sebab tempat tu tak busy . hahaha . Kat ACC OT , student macam kami hanya observe jek apa doctor dan staff staff buat . student CANNOT TOUCH anything . Nampak tak aku highlight tu ? maknanya memang tak boleh lah . Kat OPD pulak , ok2 jek . Dari tak mahir amik blood taking , buat dressing , injection , give nebulizer , ECG terus jadi expert macam staff yg ada kat situ . haha . Seyes doe . Buat sambil tutup mata pon boleh . hahaha . Staff staff HPP semuanya ok walaupun ada yg menyakitkan hati . Takpe , kami belajar . Kalau tak kena marah , memang takkan ingat . kn kn kn ? thanks to sister , MA SHAMRIN , MA SATHIASEELAN , MA AZIZI ,  staffnurse , semua staff yg ada kat HPP & kepada clinical instructor ( CI ) aku jugak . I'll miss you all guys . Kenangan kat Hospital Pulau Pinang takkan dapat aku lupakan . Mmmmuaaah . Sedih rasanya nak tinggalkan Penang . =(





No comments:

SHOUT BUSUK : Start !-->