Sunday, 30 October 2016

Teguran atau paksaan?

Assalamualaikum. Memandangkan bulan ni aku terlampau rajin untuk meng'update' blog. Hmm, meng'update'? Boleh diguna pakai ke ayat tu? Bahasa rojak kot. Hahahah. Tak kesah la. Sila berikan tepukan yang gemuruh untuk diri sendiri. Ok, balik kepada post title kita diatas. Teguran atau paksaan? Aku jenis orang tak kesah pon kalau kau nak tegur, nak nasihat ke or what so ever lah. Tapi tak perlu la kau sampai nak paksa aku ikut apa kau cakap tu. Bagi aku kalau aku rasa aku patut ikut, then aku akan ikut. Kalau aku rasa taknak ikut, suka hati aku lah. Erti kata lain tak perlu paksa aku. Kalau orang lain pon kena paksa, aku tak rasa orang akan suka. Ooopss, ni buka sebab aku tak boleh ditegur. Bukan. Kalau aku tak boleh ditegur, time tu jugak aku dah marah marah tak tentu pasal. Tu kau kena faham. Kau kena pandai bezakan. Tapi manusia zaman sekarang kan. Buat macam diri dia perfecto gitu. Haaaa kau. Kalau kena dengan aku maybe aku tak balas. Tapi kalau kena buku dengan ruas, aku rasa macam nak pergi depan muka kau cakap " baru puas hati aku ". Tapi aku bukan manusia yang kejam. Aku punya hati perut lagi. Paling tak pon aku senyum jek. "Masa kau sudah tiba".

P/s : Psssst. Weyy, Facebook, instagram, WhatsApp dah block ke belum? Takkan wechat jek. Hahahaha.

No comments:

SHOUT BUSUK : Start !-->